Wiele osób myśli, iż stworzenie sklepu internetowego jest niezbyt skomplikowane – tutaj dowiesz się więcej. To rzeczywiście prawda, bo przy dzisiejszym poziomie technologicznym faktycznie nie musi to wymagać wielkich inwestycji. Jednakowoż samo stworzenie sklepu, czyli na początek “postawienie” sklepu na serwerze to jeszcze nic konkretnego. Nim w sumie zaczniemy się zastanawiać nad aspektami technicznymi, musimy pomyśleć nad tym, jaki posiadamy pomysł na sklep, czyli co mamy w planach sprzedawać, kto stanie się naszym klientem, z jakich źródeł będziemy zaopatrywać się w towar? Trzeba również sprawdzić konkurencję, zdefiniować mocne oraz słabe strony, a również szanse oraz ryzyka rynkowe. Najłatwiej dotrzeć do reprezentantów grupy docelowej, właściwie wśród nich przeprowadzić ankietę lub badanie (badanie wzroku w salonie optycznym) marketingowe. Bardzo nieodzowna jest koncepcja. Chodzi po prostu o to, żeby zanotować wszystkie myśli, które przychodzą nam do głowy. Oczywiście mowa o myślach które odnoszą się do naszego przyszłego interesu. Musimy przygotować strategię marketingową w perspektywie co najmniej półrocznej, a jednocześnie trzeba uwzględnić wszelkie czynniki, jakie będą decydowały o naszym przyszłym sukcesie.
Warto w tym sensie pomyśleć o produkcie, docelowej grupie, obsłudze klienta oraz finansowaniu – zobacz koniecznie. Na takim etapie powinniśmy też odpowiednio przemyśleć, jakie istnieją możliwości w dziedzinie promocji, bo często to istotnie od właściwej reklamy będzie zależeć bardzo wiele. Do koncepcji należy podejść bardzo poważnie i rozsądnie, ponieważ od tego jest zależne bardzo wiele, na pewno to, jak nasz interes się powiedzie. Z drugiej strony, kiedy będziemy mieć problem, to w dalszym ciągu będziemy w stanie powrócić do naszej koncepcji. To będzie bardzo pomocne w zakresie całościowym, to sprawi, że będziemy mieli pojęcie, jak działać w kolejnych krokach, jakie działania zastosować, czego unikać, z czego można skorzystać.