Reklama – jaki jest najlepszy sposób na nią? W jaki sposób dotrzeć do klientów, a później ich przy własnym przedsiębiorstwie zatrzymać?
Chyba każdy z nas jest świadomy jak ważna jest reklama. Ma ona wielkie znaczenie zwłaszcza na początku, gdy dopiero zaczynamy działalność. Wówczas trzeba wyszukać sposób na skłonienie hipotetycznych klientów do tego, aby do nas przyszli, a później pozostali na stałe. Nie zawsze jest to niestety proste. Przeważnie wręcz im większa konkurencja, tym to cięższe. Jednakże istnieją na to gwarantowane metody.

czarny samochód

Autor: Rick Flores
Źródło: http://www.flickr.com

Po pierwsze – reklama w mediach. Radio, TV, prasa. W ten sposób jesteśmy pewni, że dotrze ona do szerokiego grona odbiorców. Niestety często bywa ona dosyć droga, na tyle, że zostaje poza zasięgiem małych przedsiębiorców. Jednak dobrze dowiadywać się przynajmniej w lokalnych mediach, które zwykle nie posiadają aż tak wysokich stawek. Z pewnością uda nam się wysupłać pieniądze na chociaż jedną tego rodzaju reklamę.

Dobrze jednak spróbować także innych sposobów. Choćby oklejanie samochodów – można zobaczyć tutaj, choć pozornie mało efektywne, może przynieść rezultaty. Przyklejmy reklamę np. na swoim aucie, możemy ją także wykupić u innych osób. Co ponadto? Billboardy. Tutaj jednak należy się dokładnie zastanowić nad lokalizacją. Z pewnością nieopłacalne są takie stawiane w niezbyt popularnych miejscach. Jeśli już więc się na nie decydujmy, wybierzmy raczej jedną z kluczowych ulic, jeżeli nie miasta, to chociażby dzielnicy. Kolejną efektywną metodą może być również rozdawanie ulotek. Zatroszczmy się jednak o to, by były one w miarę estetyczne, przejrzyste, dopieszczone. W końcu naszym zamierzeniem jest pozyskanie klientów, a nie ich zdegustowanie lub też rozśmieszenie.

Jednak co zasadnicze – żadna reklama nie pomoże, jeśli jakość oferowanych przez nas usług czy też artykułów będzie pozostawiała wiele do życzenia. Dzięki niej można przyciągnąć klientów, ale do pozostania zachęci ich jedynie najwyższa jakość obsługi. Dlatego czasami zamiast wymyślnej reklamy lepiej zainwestować w rzetelnych pracowników lub właściwy sprzęt. Nie zapominajmy, że w czasie dokonywania decyzji klienci zamiast reklamy nieraz kierują się zasłyszanymi rekomendacjami.

About

Categories: Bez kategorii Tagi: , ,