Rozmaite drogi dotarcia do konsumenta. Reklama w przestrzeni publicznej.
Firmy oferujące określone popularne dobra, kreujące całkiem nowe marki, starają się o to, żeby ich promocja była rzucająca się w oczy i docierała do sporej ilości potencjalnych klientów. Można postawić na promocję telewizyjną lub w radio emitowaną w najbardziej rozchwytywanym momencie dnia, można zamówić serię artykułów sponsorowanych w gazetach czy nająć osoby rozdające ulotki, które obejdą okolicy setki razy, by przechodniom dać tę nietrwałą informację. Ale który sposób reklamy najskuteczniej zdobędzie widzów w dużym mieście?

billboard

Autor: ING Group
Źródło: http://www.flickr.com
Z różnych sposobów reklamy outdoorowej najbardziej rozpowszechnionymi są billboardy i reklamy świetlne, a daleko za nimi – dmuchane przedmioty. Oczywiście duży poster promocyjny czyli billboard Bydgoszcz, Gniezno albo odwiedź stronę Kraków mają ich w centrum miasta naprawdę dużo, oferuje bardzo przyciągający uwagę i kreatywny przekaz, jeżeli jest zrobiony z pomysłem. Billboard operuje słowem i obrazami w sposób bardzo kreatywny – porównaj informacje.

Przyciągający uwagę plakat posługuje się klarownym, czytelnym językiem i symbolami dostosowanymi do grupy docelowej, co sprawia, iż odbiorca natychmiast rozumie, co tak naprawdę znajduje się na plakacie. Kreatywnie przystosowane części wielowymiarowe sprawiają, iż ten rodzaj przekazu jest wyjątkowy, rzuca się w oczy, a pewne elementy zostają w umyśle przez lata. Dzięki temu reklama uliczna doskonale

billboard

Autor: Marcel Ekkel
Źródło: http://www.flickr.com

eksponuje markę, produkt, usługę, do których przyciąga kolorem, kompozycją, kreatywnością albo jasnym komunikatem.

Ale jest sporo głosów, że billboardy Łódź czy inne miasta w Polsce po prostu oszpecają. Masa reklamy w przestrzeni publicznej powoduje, iż piękno miast po prostu znika. Reklamujący samo miasto billboard Bydgoszcz umiejscowiony w konkretnych punktach przestrzeni i na peryferiach wygląda całkiem dobrze, lecz pojawiające się z ogromną częstotliwością bannery reklamowe całkiem zabijają niepowtarzalny klimat miast.

Zewnętrzna reklama na pewno jest skuteczna, nie trzeba być ekspertem, żeby to ocenić. Ale instalowane w całym mieście wielkie billboardy Łódź albo inne miasta po prostu oszpecają. Historycznej starówki i uroczych dzielnic za chwilę po prostu nie będzie.

About