Sam billboard to nie wszystko. Potrzebna jest jeszcze konkretna wiedza, żeby go dobrze zaprezentować
billboard
Który billboard sprawi, że reklama będzie skuteczna? W jaki sposób skonstruować taki typ wielkoformatowego przekazu reklamowego, który będzie gwarantował właściwą skuteczność? Wiele osób, które zajmują się wymyślaniem przekazów reklamowych umieszczanych na zewnątrz za najistotniejsze uważa kierowanie się gustem, kreatywnością czy wyszukaną grafiką, po drodze jednak zapominając o najważniejszym zadaniu billboardu, czyli, aby dokonać sprzedaży, trzeba umieć przyciągnąć wzrok, przekaz reklamowy musi zostać zapamiętany. W ten sposób został najlepiej zaprojektowany billboard.

biollboard
Autor: Mike Linksvayer
Źródło: http://www.flickr.com
Nie zapominajmy więc, że konieczna jest partykularna wiedza z zakresu percepcji, czyli tego, jak spostrzegamy, a równocześnie o tym, w którym miejscu dana reklama powinna zostać umieszczona – sprawdź billboardy. Spostrzeganie reklamy umieszczonej na zewnątrz ma w sumie charakter dynamiczny. Klient jest w ruchu, więc oddziałowują na jego postrzeganie prawa związane z sytuacją obiektów przyciągających wzrok. Taka więc percepcja rządzi się swoimi prawidłowościami, zgoła innymi niż przykładowo percepcja reklamy w prasie. Musimy także mieć na uwadze, że spora część billboardów zamontowana musi być pod kątem, co znacznie zakłóca odbiór przekazu reklamowego.

Ważne więc (zobacz odkryj więcej), aby dobrać właściwe wielkości czcionek i rozmiarów obiektów. Najistotniejszym błędem w tego typu przekazie reklamowym są przykładowo za małe kontrasty. Litery które się poruszają więc mogą rozmazywać się z tłem, więc przekaz reklamowy staje się niejasny. Inne, bardzo ważne reguły kontrastu w tego typu reklamie to bez wątpienia pora roku o obiekty, które znajdują się za billboardem – szczegółowe informacji. Musimy pamiętać, że klient, który

billboard
Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com

zleca nam zrobienie tego typu reklamy chce, aby pozostała ona widoczna nie tylko w godzinach porannych i popołudniowych, ale również wieczorem. Nawet, kiedy tego typu reklama będzie oświetlona to przecież posiada ona miejsca mniej widoczne.

Projektując więc reklamę na jesień i zimę pamiętajmy, by odpowiednio kontrastowała ona z tłem. Ponadto, projektowanie reklamy na wiosnę i lato też ma pewne wymogi, taka reklama powinna być doskonale widoczna w intensywnym słońcu. Stosujmy się więc do tych wskazówkach, gdyż billboard zapewnia wiele możliwości, warto więc je spożytkować.

About

Categories: Bez kategorii Tagi: ,