Znakomite badania satysfakcji klientów – ważne informacje dla każdej firmy
tajemniczy klient - materiały
Każdy, kto prowadzi swój interes związany z taką działalnością, jak na przykład obsługa klientów, sprzedaż detaliczna bądź gastronomia, wie jak ważny jest klient. Zachwycony nie tylko może zostać osobą regularnie korzystającą z naszych produktów oraz usług, ale także polecić firmę przyjaciołom, rodzinie bądź na forum internetowym.

Aby mieć pewność, że pod względem obsługiwania klienta wszystko będzie jak w zegarku, niewątpliwie warto wiedzieć, czy jest ona na odpowiednim poziomie, czy odpowiada na jego potrzeby oraz jak firma jest postrzegana przez ludzi. Wtedy bardzo pomocne są fachowe badania marketingowe, bo dzięki nim można bezproblemowo odpowiedzieć sobie na sporo ważnych, kluczowych dla rozwoju przedsiębiorstwa pytań. Posiadając rzetelną wiedzę można prostym sposobem zorientować się, co koniecznie warto zmienić, aby sytuacja firmy była lepsza i żeby własna działalność gospodarcza przynosiła odpowiednie zyski.

tajemniczy klient
Źródło: http://www.sxc.hu/

Do często wybieranych rodzajów badań marketingowych zalicza się badanie satysfakcji klientów (tutaj) – potrafi ono dostarczyć każdemu przedsiębiorstwu wielu wyjątkowo wartościowych informacji, które okażą się także przydatne w praktyce. Spośród różnych ofert badań ich wariantów jest bardzo wiele – biznesmeni często wybierają tzw. tajemniczy klient. W trakcie takich badań fachowo wyszkolony ekspert marketingu wciela się w kupującego i sprawdza, jak obsługa przebiega z jego punktu widzenia. Zdecydowanie warto mieć świadomość, że badanie ”tajemniczy klient” można bez trudu dostosować do danego typu działalności – zarówno do baru, jak również sklepu czy zakładu usługowego. Możliwości, jakie w dzisiejszych czasach może dostarczyć odpowiednio prowadzone badanie satysfakcji klientów i pozostałe marketingowe badania, jest wyjątkowo dużo i dlatego na pewno należy z nich skorzystać, żeby firma mogła doskonale się rozwinąć.

Pozostałe bardzo cenione z marketingowego punktu widzenia badania to również audyty eksperckie , jak również benchmarking, które również są często wykonywane ze względu na duże zainteresowanie. Na pewno należy pamiętać, że profesjonalnie prowadzony marketing to wyjątkowo istotny czynnik ,który decyduje o rozwijaniu się firmy – nie tylko pozwala to zyskać cenne informacje, lecz czasami również od razu poznać sporo znakomitych rozwiązań. Wówczas można na przykład przekształcić reguły programów motywacyjnych na dużo lepsze bądź zadbać o większą rozpoznawalność marki.

klienci w sklepie
Autor: bargainmoose
Źródło: http://www.flickr.com
W szczególności trzeba uwzględnić stan obsługi klienta, szukać wspólnych korzyści oraz dowiedzieć się, jakie są efektywne mechanizmy budowania lojalności u klienta. Możliwości można znaleźć pod tym względem bardzo wiele i można je bez problemu dostosować do rodzaju firmy – chociażby różnorodne wyprzedaże, gratisy, lepsze oferty w zamian za uzyskane punkty.

About

Categories: Bez kategorii Tagi: , ,