Dekretacja faktur – co to konkretnie jest i po co się to ogólnie robi?
Co to jest dekretacja – dlaczego jest aż tak bardzo istotna przy prowadzeniu firmy? Którego konkretnie działu firmy jest częścią oraz czy zawsze wygląda w ten sam sposób? Z jakiego powodu dekretacji poddaje się faktury? Odpowiedzi na wymienione a także inne pytania, poznasz jak dobrze odczytasz niniejszy felieton!

montaż

Autor: Medialab Katowice
Źródło: http://www.flickr.com
dekretacja faktur

Autor: Antony Hutchison
Źródło: http://www.flickr.com
Definicja dekretacji zawsze brzmi w podobny sposób, jednak w zależności od tego, w jakim miejscu bywa prowadzona oraz czego dokładnie dotyczy, może różnić się od siebie dosyć znacząco. Każda firma rządzi się swoimi regułami – i każda z nich posiada troszkę inny sposób na dekretowanie dokumentów, które to obowiązuje w konkretnej komórce organizacyjnej systemu kancelaryjnego przedsiębiorstwa. Dobrze jest wiedzieć, iż wszelakie dekretacje bywają czynione w tak zwanym Elektronicznym Zarządzaniu Dokumentacją (a więc w skróceniu w systemie EZD) – to wewnątrz niego bywa także przeprowadza ciekawiąca nas dziś głównie dekretacja faktur. Ten konkretny typ dekretacji jest niezwykle istotny w rachunkowości – dosłownie każda faktura na firmę, jak wie każdy szef, powinna zostać zaksięgowana. To konkretne zadanie posiada oczywiście pracujący dla nas księgowy – jednym z jego zadań bywa oznaczyć fakturę w takiego typu sposób, by oddawała konkretnie to, co „uosabia”.

Mówiąc inaczej, jeśli jest to faktura mająca na celu ująć jakieś zdarzenie gospodarcze, związane z systemem finansowo-księgowym firmy, to trzeba podać wewnątrz niego odpowiednie numery kont księgowych, opis owej operacji gospodarczej, a także podpis odpowiedzialnej za to osoby dekretującej, datę wspomnianego wydarzenia gospodarczego oraz oczywiście samą jej kwotę.

Kiedy zaciekawi Cię ten temat, obejrzyj ponadto (http://kesbet.pl/produkty/lawki-miejskie/lawki-betonowe/) podobne nasze portale, które przedstawiają to zagadnienie – z pewnością też Cię zaciekawią.

Wszystkie te informacje powinny znaleźć się na fakturze, co pozwala później na to, że można ją bez problemu wprowadzić do systemy księgowego.

About