Jakiego rodzaju lektury najczęściej kupują w książnicach panowie w średnim wieku, a jakie kobiety dwudziestoletnie
Myliłby się ten, kto by sądził, że wraz z rozwojem komputerów książki zostaną zapomniane przez ludzkość. Dowodem na fałsz powyższej hipotezy bywają chociażby tłumy w polskich książnicach, organizujących sezonowe wyprzedaże. Oczywiście z założenia mężczyźni i kobiety dysponują innymi wyczuciami smaku i czytają publikacje z różnych regałów. Przyjrzyjmy się z bliska tym damsko-męskim preferencjom czytelniczym.

Otwarta książka

Autor: Juhan Sonin
Źródło: http://www.flickr.com
Panowie zwykle zainteresowani są książkami o tematyce mocno związanej z branżą motoryzacyjną. Nowe egzemplarze aut, udogodnienia w nowoczesnych modelach, czyli jednym słowem nowinki techniczne, których mężczyzna nie znalazł w Googolach bądź fachowej prasie. Poza tym, dużym wzięciem cieszą się publikacje o tematyce historycznej, a zwłaszcza tej tyczącej się problematyki II wojny światowej, czyli historie okrętów podwodnych i alianckich myśliwców. Mężczyźni nie pogardzą również publikacjami powiązanymi ze swoim hobby, czyli wędkarstwem lub uprawą drzew owocowych.

Gusta kobiet są diametralnie odmienne. Przedstawicielki płci pięknej wolą czytać opowiadania

Autor podpisujący książkę

Autor: Sasha Kargaltsev
Źródło: http://www.flickr.com

o miłości, powieści przygodowe, a także publikacje z zakresu szeroko pojętej psychologii stosowanej. W wolnych chwilach, pomiędzy pichceniem a prasowaniem pościeli, są w stanie przeczytać kilka sonetów z tomu swojego ulubionego autora. Przywiązują większą wagę do swojej aparycji niż faceci, więc szybko pogrążają się w lekturze samouczków z dziedziny kosmetologii i mody.

Cały mieszczący się na świecie księgozbiór, a konkretniej jego rodzaje, można by w ten sposób rozparcelować na takie typowo kobiece i typowo chłopskie grupy.

Zobacz ten odnośnik – to żadnych wątpliwości świetna propozycja (https://virtuvia.pl/), która na pewno bardzo Cię zaabsorbuje. Nie wahaj się zatem i zobacz już teraz!

O ile kobiety są w stanie sięgnąć po opowiastki wojenne z czasów bizantyjskich, to na prawdę trudno wyobrazić sobie faceta czytającego… romanse. Przypatrując się bliżej książkom można dostrzec, jak wydawcy przygotowując daną publikację do drukarni, dbają jednocześnie, aby sam wygląd frontu książki przyciągał uwagę przedstawiciela pożądanej płci. Gołym okiem widać, że specjaliści od public relations i sprzedaży nie próżnują – w publikacjach dla mężczyzn będą dominowały ciemne kolory, a dla pań przeznaczone będą pastelowe odcienie bądź nawet wściekłe róże.

About