Ogłoszenia promocyjne w sieci internetowej nie zdołają zastąpić druku! Przynajmniej jeszcze nie w tym momencie
W dobie cyfryzacji wszelkiego typu treści non stop zadajemy sobie pytanie, czy druk ich w wersji tradycyjnej jest nam jeszcze potrzebny? W podróż, zamiast dwóch książek, zabieramy tablet z obszerną biblioteką. Zaglądanie do gazet wielokroć zastępujemy obserwowaniem witryn informacyjnych. Niektórzy są przyzwyczajeni do wydrukowanych pozycji. Czy jest szansa, by przestano korzystać z druku?

Bilboard

Autor: http://www.sxc.hu
Źródło: http://www.sxc.hu
Wydaje się, że nie ma takiej opcji. Nie chodzi tu tylko o książki, ale również o druk praktyczny, np. na potrzeby reklamy. Usługa druku doskonali się i coraz częściej mamy szansę dostrzec firmowe nadruki na koszulkach, torbach czy też smyczkach. Baner reklamowy w sieci przyciąga wzrok o wiele mniej, niż wydrukowany afisz powieszony przy ruchliwej ulicy – zobacz koniecznie.

W aktualnej epoce zwiększonego dostępu do wiadomości, coraz częściej staramy się uniknąć reklam, a namacalne ulotki są czymś fizycznym, co trudniej obejść od treści dostępnych na portalach internetowych. Wypromowanie wyrobu jest coraz bardziej mozolne, bo rynek nasycony jest wielorakimi konkurencyjnymi ofertami. Analiza pozycji druku na przestrzeniach zachodnich pokazała, że przedsiębiorcy idą w kierunku druku zachęcającego. Nawet wydruk na kartkach papieru będzie musiał zawierać przyciągające potencjalnego klienta elementy, tj. krótka historyjka, barwny komiks czy też ciekawa krzyżówka na odwrocie informacji o usłudze.

Przydrożny baner reklamowy także zapewne przejdzie rewolucję i przekształci się w intrygujące dzieło sztuki. Nie odstąpimy od kserowania na rzecz ręcznego malarstwa, jednakże fakt, że internet zawsze będzie można wyłączyć, na pewno zachęci działy reklamy do dalszego fizycznego unaoczniania motywów działania promowanych firm.

Druk nie zginie, choć nie będzie już nigdy jedyną metodą przekazywania medialnych wiadomości. Dawny zwyczaj wypatrywania gazeciarza, który znamy ze starych amerykańskich filmów, nigdy już nie powróci. Druk użyDruk etykiety samoprzylepney się przeistoczył od tamtego momentu i będzie nadal podlegał zmianom. Możliwe, że coraz częściej wykorzystywane drukarki 3D zmienią płaskie billboardy w reklamy przestrzenne. To coraz częściej spotykana praktyka.

About

Categories: Bez kategorii Tagi: , , , , ,