Wraz z informatyzacją, postępującymi technologiami produkcji najnowszej generacji sprzętu elektronicznego i coraz lepszymi metodami badań handlu, marketing i kierowania firmą jako takiego, ewoluowało też podejście do biznesu. Jeśli wrócić do epoki rewolucji przemysłowej w USA czy którymkolwiek innym cywilizowanym kraju, zobaczylibyśmy, że olbrzymie fabryki były samowystarczalnymi stworzeniami, które wszystkie potrzebne czynności: bądź związane z produkcją, czy naprawcze, eksploatacyjne i różnego rodzaju wyspecjalizowane aspekty życia takiego zakładu, wykonywały we własnym zakresie. Dzisiaj stosunek do kierowania firmą opiera się na różnego rodzaju symbiozie pomniejszych przedsiębiorstw, zwanej dzisiaj pod nazwą outsourcingu. Zasadniczym przykładem może być pakt pomiędzy specjalistyczną fabryką z przedsiębiorstwem porządkowym. Zakład obniża wydatki na cel utrzymania porządku na terenie produkcyjnym przez zatrudnienie firmy wyspecjalizowanej w czyszczeniu, mającej dojście do mniej kosztownej siły roboczej i z większym zaangażowaniem przeprowadzającej swoje obowiązki.
Dzięki obu tym postępom pojawiło się dużo nisz dla outsourcingu w dziedzinie IT. Nawet średnie worki 60l przedsiębiorstwa wymagają dzisiaj pomocy specjalistów IT, jednak – przede wszystkim w niedużych firmach – nie są oni niezbędni przez większość czasu, stąd możliwość outsourcingowania. Do ról taką drogą podnajmowanych, wyspecjalizowanych komórek, może należeć audyt informatyczny. Dzięki zmianom, możliwościom obecnego sprzętu, oraz w razie potrzeby, da się stosować takie procesy jak wirtualizacja serwerów. Może to być stosunkowo pomocne w zarządzaniu siecią przedsiębiorstwa. Do specjalistycznego oprogramowania używanego w firmach i korporacjach do pomocy w operowaniu dokumentami, a z punku widzenia specjalistów – do administrowania siecią, jest program Sharepoint, dość rozbudowana platforma użyteczna w działaniu firmy.