Sprzedaż wysyłkowa. Typy katalogów w sprzedaży wysyłkowej – sprawdź na ten temat więcej
Sprzedaż wysyłkowa ma jeden skuteczny instrument. Jest nim folder, za pomocą jakiego firma może przedstawić swym przypuszczalnym klientom proponowane przez siebie towary oraz efektywnie zachęcić ich do dokonania kupna. Czym jest katalog, z którego tak chętnie od powyżej stu lat korzystają przedsiębiorstwa trudniące się sprzedażą wysyłkową?

Folder możesz potraktować jako charakterystyczną lekturę o promocyjnym charakterze. Tutaj są zawarte najważniejsze informacje na temat produktów oraz ich ceny, tutaj także umieszczone są porady powiązane z procesem składania zamówienia. W większości wypadków folder swą formą przypomina barwne czasopismo, choć spotkać możemy się również z folderami, które przywodzą na myśl bardziej rozbudowaną broszurę. Zależnie od typu proponowanych artykułów można wyróżnić katalogi produktów konsumpcyjnych a także katalogi produktów inwestycyjno – zaopatrzeniowych. Pierwsze kierowane są najczęściej do klientów pojedynczych. Przeważnie w tychże katalogach opisywana jest konfekcja, urządzenia AGD, książki, umeblowanie oraz inne artykułu powiązane z wyposażeniem domowego wnętrza. Foldery opisujące towary inwestycyjne i zaopatrzeniowe są już kierowane do innych przedsiębiorstw. Tutaj, ze względu na specyfikę adresatów folderu, nadzwyczaj duże znaczenie ma zamieszczenie dokładnych informacji, tak istotnych w każdej branży.

dowiedz się więcej

Autor: Natasia Causse
Źródło: http://www.flickr.com

Katalogi możemy podzielić też pod względem pełnionych przez nie ról. Obok tak często spotykanych katalogów sprzedaży wysyłkowej spotkać można też takie, jakich głównymi celami są promocja i rozpowszechnianie informacji na temat firmy a także wyrobów. Nadrzędnym celem jest tutaj nie tyle sama sprzedaż, co jej sprawne podtrzymywanie – sprawny druk katalogów klejonych. Katalogi można podzielić także ze względu na pokazywany w nich asortyment. Wiele różnych towarów można znaleźć w katalogach ogólnych, których odwrotnością są katalogi specjalistyczne, adresowane do konkretnych grup konsumentów.

Katalogi klejone to współcześnie jeden z najczęściej wykorzystywanych prospektów reklamowych. Cechują się tak zwanym płaskim grzbietem, tj. wszystkie części katalogu (kartki jak też okładka) połączone są ze sobą za pomocą klajstru, zatem sposobem klejenia. Zakończony w ten sposób grzbiet katalogów w znacznym stopniu upraszcza ich składowanie. (druk na dzianinach) katalogów klejonych znajduje się w ofercie większości drukarni.

About

Categories: Bez kategorii