W globalnej dobie niezwykłego pośpiechu ,a także codziennego zabiegania mało kto niestety, poświęca sporo czasu na przygotowanie przemyślanej kampanii FB. Na początku takich działań warto mieć na uwadze, to którego rodzaju biznes się reprezentuje. Inaczej wygląda promocją firmy zajmującej się na przykład sprzedażą ubrań, a inaczej firm zajmujących się sprzedażą maszyn remontowych. Dobrze jest mając na uwadze te różnice i kompletnie inaczej podejść do spraw mocno związanych z promocją.
Istotną kwestią jest tu wybór odpowiedniego celu kampanii. Dla jednych firm może to być chociażby kwestia rozpoznawalności marki, albo również budowa jej wizerunku. Zwyczajowo wśród tego rodzaju celów wymienia się także poprawę komunikacji jak również jej usprawnienie albo również pobudzenie sprzedaży. Należy przy budowie strategii wziąć pod rozwagę parę spraw, tych jak: grupa docelowa, liczba postów, jak też tematykę funpage. Prowadzenie fanpage – prowadzenie fanpage na Facebooku w Artefakt – nie za każdym razem jest bowiem proste, wymaga wykonania właściwego researchu dotyczącego konkretnej grupy docelowej. Dobrze tu także określić, które konkretnie produkty lub usługi są warte promocji na FB.
Istotną, a nieraz pomijaną kwestią jest także dobór odpowiedniego stylu komunikacji. Czy najlepiej zwrócić się do użytkowników w sposób kolokwialny, a może raczej wybrać język biznesowy – na tego typu pytania każda firma musi odpowiedzieć sobie sama. Wiele uzależnione jest tu od sprzedawanych produktów, jak także od rozmaitych działań wizerunkowych, które powinny być zazwyczaj spójne z działaniami na facebooku.
Tematyka postów stanowi ważny element wizerunkowy. Zazwyczaj powinna być ona ekspercka jak również interesująca dla możliwych klientów. Odpowiednio dawkowana wiedza co do produktu może wpłynąć w spory sposób na wyniki sprzedażowe, a to zwykle przekłada się na zyski. Dobrze postawić tu na oryginalność a, także dobry styl komunikacji, który może przyciągnąć do fanpage’a sporo osób. Kolejną kwestią którą warto mieć tu na uwadze bywa reklama. Reklama (zobacz profesjonale pozycjonowanie) na Facebooku to bowiem w tej chwili cenne narzędzie, które pomaga w rozmaitych działaniach reklamowych zarazem małych, jak także sporych firm.