Buciki dla maluchów, które zaczynają chodzić muszą mieć również odpowiednio usztywnioną tylną część buta z tzw. zakładką, która wspiera prawidłowe ustawienie stopy oraz zapobiega wykoślawianiu się butów. U dzieci charakterystyczne są wachlarzowato ustawione palce, dlatego buty muszą mieć obszerny czubek, który zapewni prawidłowe ułożenie stopy dziecka a także swobodne poruszanie paluszkami. Cały but powinien być mięciutki jak też elastyczny, a spody powinny łatwo się zginać. Twarde spody narzucają nienaturalny chód – maluch przestawia nóżki niczym kaczka. Najbardziej odpowiednie są więc lekkie i elastyczne spody, które wspomagają naturalny chód malucha.
Pociechom, które są już ruchowo sprawne, np. 4-latkom możemy ubierać półbuty i buty dziecięce z zamkniętą piętą czy łożem dla pięty, to znaczy zagłębieniem pod piętą, utrzymującym ją w prawidłowym ustawieniu. 6-letnie dziewczynki mogą już nosić balerinki. Dzieci w szkolnym wieku, jeśli mają zdrowe stopy, mogą zakładać buty sportowe dziecięce. Opiekunowie nieświadomi etapów naturalnego rozwoju organu ruchu potomka mogą się niepokoić śladem płaskiej stopy, który pozostawia malec na podłodze w łazience po kąpieli, jednakże u maluchów do ok. 3–4 roku życia jest to normalne. Około 4–5 roku życia zjawisko to ginie, a zatem nie jest defektem.
Wkładanie butów po starszym rodzeństwie grozi kłopotami zdrowotnymi. Każdy maluch chodzi odmiennie. Buciki dostosowują się do indywidualnych cech stópek dzieci. U dzieci ze skrzywieniami stóp obserwuje się zniekształcenia, wykoślawianie obuwia. Dzieci nie powinny więc wkładać obuwia po starszym rodzeństwie bądź innych dzieciach, aby ich stópki nie „odziedziczyły” wad dawnych użytkowników. Pokrzywione obuwie może zaburzać harmonijny rozwój nóg, a czasem całej postawy.
Przejdź na witrynę autora (https://pizzahut.pl/). Namawiamy Cię gorąco! A to z tego powodu, że oczekuje tam na Ciebie masa dodatkowych i interesujących szczegółów.
Klapki typu japonki firmy Big-Star